Пътят на илюзията |
Road Safety Institute „Panos Mylonas” – Гърция Кампанията има за основни цели: да бъдат убедени, предимно младите хора, че да се шофира под въздействието на алкохол е опасно; да информира участниците за резултатите от прекомерната употреба на алкохол по време на шофиране и не само; да въздейства в посока промяна на манталитета да се пие и след това да се шофира. Тази кампания цели не само да информира младите хора относно безопасното шофиране, без употреба на алкохол, но в същото време да им демонстрира участието в една илюзия, да изпитват какво всъщност е влиянието на алкохола върху тяхното здраве и живота им като цяло. Инициативата се провежда в университет и в централния общинския център, наречен "Технополис". В началото, на място, определено за различни изложения, се поставя щанд с информационни материали по темата „безопасно шофиране без алкохол“. След това младите хора имат възможност да преминат по огромен килим, който представлява виртуален път с червени конуси, служещи като пътни препятствия. Доброволец информира посетителите, че най-безопасният начин за шофиране е този, при който не се употребява алкохол. След това дава на посетителите чифт алкоочила, които променят виждането и рефлексите на човек и той вижда по начин сякаш наистина е употребил алкохол. Докато посетителят се разхожда, доброволецът го кара да си представи, че в момента шофира.
За осъществяване на кампанията са използвани: щанд с брошури и информационни материали за безопасно шофиране без да се употребява алкохол, килим, сигнални пътни конуси, алкоочила. |
- Безопасен Свети Валентин
-
SPI Forschung gGmbH – Германия
Кампанията предоставя информация за несъвместимостта между употребата на алкохол и наркотици и шофирането. По време на инициативата се дава също обща информация за ХИВ/ СПИН, за опасностите от секс без презерватив.
- Състезание с презервативи или за ефектите на алкохола
-
SIDA STUDI - Испания
Кампанията цели да повиши осведомеността на младежите относно ефектите на алкохола върху шофьорските умения и информираността за ефектите на алкохола върху използването на презервативи.
- Жив!
-
Responsible Young Drivers - Люксембург
Основните цели на кампанията са да се развие чувство в младите хора за отговорно отношение към рисковото поведение, да се повиши информираността им във връзка с използването на превантивни средства, да се насърчат непреки участници да повишат информираността на техни приятели и близки, както за по-отговорно поведение на пътя, така и в техните взаимоотношения.
- Осем големи стъпки в подкрепа на здравето
-
LASER EUROPE - Франция
Кампанията обхваща множество страни от темата за здравеопазването. Здравето е глобална тема, както и здравното образование за факторите, които го застрашават. Основната задача на кампанията е да представи множеството здравни теми и да образова младите хора. Инициативата цели да изостри чувствителността на младите хора по важните въпроси за здравето, да постави основите за справяне с проблема на рисковото поведение сред младежи на 16-29-годишна възраст и да се намали преобладаващото неподходящо здравно поведение.