Европейска година на доброволчеството |
Тази година Европейската доброволческа служба (ЕДС) чества своята 15-годишнина. От 1996 г. около 50 000 млади хора са работили като доброволци в други страни от ЕС и извън него. Настоящата 2011-а година е обявена от Съвета на Европейския съюз за Европейска година на доброволчеството. През цялата година в Европа се проведат много мероприятия, събития, изложби и демонстрации на живо.
За да бъдат постигнати тези цели, Европейската комисия насърчава обмена на добри практики между органите на държавите-членки и доброволческите организации. В центъра на вниманието попадат обучението на доброволци, акредитирането и осигуряването на качеството и ефективното съчетаване на потенциални доброволци и възможностите за доброволческа дейност. Европейската комисия насърчава нови европейски инициативи за създаването на мрежи с цел да се стимулират трансграничния обмен и полезното сътрудничество между доброволческите организации и други сектори, като държавната администрация и бизнеса. |
- Състезание с презервативи или за ефектите на алкохола
-
SIDA STUDI - Испания
Кампанията цели да повиши осведомеността на младежите относно ефектите на алкохола върху шофьорските умения и информираността за ефектите на алкохола върху използването на презервативи.
- Разликата е в предварителното обмисляне
-
GARE - Португалия
Целта на кампанията е да съобщава и координира редица здравни въпроси, както и да образова младите хора по тях. Инициативата е насочена към повишаване на информираността на младежите по важни теми като безопасността по пътищата и ХИВ/ СПИН, справянето с проблема на рисково поведение сред 12 – 30-годишните.
- Жив!
-
Responsible Young Drivers - Люксембург
Основните цели на кампанията са да се развие чувство в младите хора за отговорно отношение към рисковото поведение, да се повиши информираността им във връзка с използването на превантивни средства, да се насърчат непреки участници да повишат информираността на техни приятели и близки, както за по-отговорно поведение на пътя, така и в техните взаимоотношения.
- Уважение
-
Университет на Никозия - Кипър
Кампанията „Уважение“ има за цел да повиши осведомеността относно отговорното поведение при шофиране, както и положителната страна на взаимното уважение, в допълнение на допустимото максимално количество алкохол.