Грамада

Дата: 25 август 2011

Място: пред Община Грамада
Zolder, Belgium

Дата: 03 септември 2011

Място: Circuit Zolder
София

Дата: 09 септември 2011

Място: пред Министерство на здравеопазването
Просто го кажи!

Responsible Young Drivers - Холандия

Основните цели на кампанията са да бъдат накарани младите хора да осъзнаят важността да обсъждат с партньора си/ приятелите си различни рискови ситуации, например, да се прибереш вкъщи, пътувайки в кола с разстроен шофьор, или секс без презерватив, или пък да не смееш да говориш с определен човек, защото те е страх какви ще са последствията. Целта не е да се промени поведението,  а по-скоро нагласите по отношение на интимност между приятели и партньори.


Кампанията е за повишаване на осведомеността на младежите чрез пощенски картички, брошури и постери в различни училища, университети, барове, фестивали и на други места за развлечение. Инициативата засяга темите за СПИН и пътна безопасност, като подчертава факта, че младите хора често си мълчат, когато става въпрос да се обсъждат области като предпазване по време на секс, употреба на наркотици и консумацията на алкохол преди шофиране, използване на предпазен колан, качване в автомобил с пиян шофьор, и т.н., тоест всички теми, които често са свързани помежду си. Много често те са „табу” и не се разискват, а всъщност са доста сериозни и изискват внимание и коментиране.
Визуалната концепция на кампанията е разработена в посока "невъзможността да се говори" или „чувствам се като затворник на собствената си срамежливост”. Това е и основното послание, което обучените доброволци трябва да предадат на своите връстници.
За целите на кампанията са разработени плакати и бумеранг-картички, които да се раздават по време на разяснителните акции. Оригиналното в материалите на кампанията е изобразяването на младежи с един черен правоъгълник на устата като във филмите, за да се скрият онези части от тялото, които не могат да се видят от зрителите.

 


За осъществяване на кампанията са използвани: щанд, 5000 пощенски картички, 500 плаката, информационни материали за HEROES (1000 карти, 2000 листовки), екипи за доброволците (пуловер или тениска), материали за популяризиране на темите (СПИН, алкохол / наркотици и пътна безопасност).

 
Осем големи стъпки в подкрепа на здравето

LASER EUROPE - Франция

Кампанията обхваща множество страни от темата за здравеопазването. Здравето е глобална тема, както и здравното образование за факторите, които го застрашават. Основната задача на кампанията е да представи множеството здравни теми и да образова младите хора. Инициативата цели да изостри чувствителността на младите хора по важните въпроси за здравето, да постави основите за справяне с проблема на рисковото поведение сред младежи на 16-29-годишна възраст и да се намали преобладаващото неподходящо здравно поведение.

Пътят на илюзията

Road Safety Institute „Panos Mylonas” – Гърция

Кампанията има за основни цели: да бъдат убедени, предимно младите хора, че да се шофира под въздействието на алкохол е опасно; да информира участниците за резултатите от прекомерната употреба на алкохол по време на шофиране и не само; да въздейства в посока промяна на манталитета да се пие и след това да се шофира.

Обиколка в университета

Responsible Young Drivers – Белгия

"Обиколка в университета" е информационна кампания за наркотиците, алкохола и безопасността на движението по пътищата. Основни цели на инициативата са да се информират младежите относно ефектите на наркотиците и алкохола върху организма и последствията от тях при шофиране. Тя се организира в университетите, за да достигне до по-голям брой млади хора.

Парти с връстници

VAD – Белгия

„Парти с връстници“ има за цел да информира и изостри вниманието на младежите относно рисковете от употребата на алкохол, незаконни наркотици, както и умората по време на различни нощни забавления и последващо шофиране. Разясняват се и правните аспекти за шофирането под влиянието на алкохол и незаконни наркотици, както и необходимостта от спиране за почивка, ако шофиращите се чувстват уморени.

 <iframe src="http://www.youtube.com/embed/1BZ_q8X-0-0?rel=0&amp;feature=player_embedded" allowfullscreen="true" frameborder="0" width="400" height="280"></iframe>

http://beautofan.ru | http://beholidays.ru | http://smipress.ru | http://realty10.ru