Състезание с презервативи или за ефектите на алкохола |
SIDA STUDI - Испания Кампанията цели да повиши осведомеността на младежите относно ефектите на алкохола върху шофьорските умения и информираността за ефектите на алкохола върху използването на презервативи. По време на нейните акции всеки, който желае, може да си вземе безплатен презерватив. Доброволците са избрали алкоочила за изостряне чувствителността на младите хора по отношение ефектите на алкохола върху шофирането. Тази кампания се провежда съвместно с кампанията „Бар & превенция”. По време на дейностите се раздават безплатни презервативи на места, където младите хора си почиват и забавляват. Доброволците осъществяват няколко съвместни дейности – от една страна превенция по отношение на ХИВ/ СПИН, а от друга с помощта на алкоочилата участниците се запознават с ефектите на алкохола върху шофьорските умения.
|
- Ела и го вземи
-
Avenir Santé - Франция
Целта на инициативата е да се обърне внимание върху употребата на наркотици сред младежите в местата за отдих и развлечения, както и върху последствията от тяхната консумация върху способността им да шофират.
- Просто го кажи!
-
Responsible Young Drivers - Холандия
Основните цели на кампанията са да бъдат накарани младите хора да осъзнаят важността да обсъждат с партньора си/ приятелите си различни рискови ситуации, например, да се прибереш вкъщи, пътувайки в кола с разстроен шофьор, или секс без презерватив, или пък да не смееш да говориш с определен човек, защото те е страх какви ще са последствията. Целта не е да се промени поведението, а по-скоро нагласите по отношение на интимност между приятели и партньори.
- Обиколка в университета
-
Responsible Young Drivers – Белгия
"Обиколка в
университета" е информационна кампания за наркотиците, алкохола и безопасността на движението по пътищата. Основни цели на инициативата са да се информират младежите относно ефектите на наркотиците и алкохола върху организма и последствията от тях при шофиране. Тя се организира в университетите, за да достигне до по-голям брой млади хора.
- Пътят на илюзията
-
Road Safety Institute „Panos Mylonas” – Гърция
Кампанията има за основни цели: да бъдат убедени, предимно младите хора, че да се шофира под въздействието на алкохол е опасно; да информира участниците за резултатите от прекомерната употреба на алкохол по време на шофиране и не само; да въздейства в посока промяна на манталитета да се пие и след това да се шофира.