Грамада

Дата: 25 август 2011

Място: пред Община Грамада
Zolder, Belgium

Дата: 03 септември 2011

Място: Circuit Zolder
София

Дата: 09 септември 2011

Място: пред Министерство на здравеопазването
Шофирай отговорно

Сдружение „Отворена Младеж“ - България

Кампанията „Шофирай отговорно“ има за цел да намали пътните инциденти, причинени от млади хора, да подобри манталитета и навиците при шофиране на младите шофьори, както и да достигне до голям брой младежи чрез позитивна комуникация и атрактивни инструменти.


„Шофирай отговорно“ използва най-новите технологии и положителни послания, чрез които да помогне на младите хора да съхранят живота си в критични ситуации на пътя. Такива са:

 

  • Симулаторът за шофиране, който чрез софтуер поставя участника в рискови ситуации, които реално са се случили на европейските пътища. В последствие ги разиграва повторно, използвайки реакциите на съответния човек в същите, но под влиянието на определено количество алкохол.
  • Алкоочила, които симулират виждане с различен промил алкохол (напр. между 0.7 и 1 промила), позволявайки на трезва глава участникът да види как изглежда света след употреба на алкохол.

По-важното е, че кампанията помага на младежите да не се достига до рискови ситуации или такива да бъдат предотвратени във възможно най-голяма степен. В аспекта на пътната безопасност е добавено и мобилно джава приложение за телефон от кампания "Розов слон", което допринася за привличане вниманието на младите, с една така предпочитана и популярна за тях област – мобилните телефони. Приложението може да бъде изтеглено безплатно от сайта http://roadsafety.open-youth.org.
„Шофирай отговорно“ обогати досегашния си формат за популяризиране на безопасното движението по пътищата с допълнителни дейности в областта на превенцията при злоупотребата с алкохол. В това издание на кампанията предоставяме безплатна възможност на младите хора да участват в симулирана ситуация на катастрофа в следствие на употреба на алкохол или да изпробват уменията си за координирани действия с поставени алкоочила. Това допълнително акцентира върху въздействието на алкохола върху способността да се шофира. В унисон с това безплатно още може да се свали от интернет и приложението за мобилни телефони. Чрез него младите хора могат да проверят нивото на алкохол в кръвта си, чрез въвеждане на данни като пол, тегло, количеството и вида на използвания алкохол.


За осъществяване на кампанията са нужни: 1 симулатор, 1 джава приложение за мобилен телефон, уебсайт, 2000 информационни картички, 150 плаката и 300 информационни бележника на град, 40 тениски за доброволците и екипа от съответния град, 3 чифта алкоочила, игра за изпробване на координирани действия, приложение за симулирана ситуация на катастрофа, палатка, превозно средство за материалите.

 
Парти с връстници

VAD – Белгия

„Парти с връстници“ има за цел да информира и изостри вниманието на младежите относно рисковете от употребата на алкохол, незаконни наркотици, както и умората по време на различни нощни забавления и последващо шофиране. Разясняват се и правните аспекти за шофирането под влиянието на алкохол и незаконни наркотици, както и необходимостта от спиране за почивка, ако шофиращите се чувстват уморени.

Безопасен Свети Валентин

SPI Forschung gGmbH – Германия

Кампанията предоставя информация за несъвместимостта между употребата на алкохол и наркотици и шофирането. По време на инициативата се дава също обща информация за ХИВ/ СПИН, за опасностите от секс без презерватив.

Разликата е в предварителното обмисляне

GARE - Португалия

Целта на кампанията е да съобщава и координира редица здравни въпроси,  както и да образова младите хора по тях. Инициативата е насочена към повишаване на информираността на младежите по важни теми като безопасността по пътищата и ХИВ/ СПИН, справянето с проблема на рисково поведение сред 12 – 30-годишните.

Шофирай отговорно

Сдружение „Отворена Младеж“ - България

Кампанията „Шофирай отговорно“ има за цел да намали пътните инциденти, причинени от млади хора, да подобри манталитета и навиците при шофиране на младите шофьори, както и да достигне до голям брой младежи чрез позитивна комуникация и атрактивни инструменти.

 
http://beautofan.ru | http://beholidays.ru | http://smipress.ru | http://realty10.ru