Пътят на илюзията |
Road Safety Institute „Panos Mylonas” – Гърция
Тази кампания цели не само да информира младите хора относно безопасното шофиране, без употреба на алкохол, но в същото време да им демонстрира участието в една илюзия, да изпитват какво всъщност е влиянието на алкохола върху тяхното здраве и живота им като цяло. Инициативата се провежда в университет и в централния общинския център, наречен "Технополис". В началото, на място, определено за различни изложения, се поставя щанд с информационни материали по темата „безопасно шофиране без алкохол“. След това младите хора имат възможност да преминат по огромен килим, който представлява виртуален път с червени конуси, служещи като пътни препятствия. Доброволец информира посетителите, че най-безопасният начин за шофиране е този, при който не се употребява алкохол. След това дава на посетителите чифт алкоочила, които променят виждането и рефлексите на човек и той вижда по начин сякаш наистина е употребил алкохол. Докато посетителят се разхожда, доброволецът го кара да си представи, че в момента шофира.
За осъществяване на кампанията са използвани: щанд с брошури и информационни материали за безопасно шофиране без да се употребява алкохол, килим, сигнални пътни конуси, алкоочила. |
- Парти с връстници
-
VAD – Белгия
„Парти с връстници“ има за цел да информира и изостри вниманието на младежите относно рисковете от употребата на алкохол, незаконни наркотици, както и умората по време на различни нощни забавления и последващо шофиране. Разясняват се и правните аспекти за шофирането под влиянието на алкохол и незаконни наркотици, както и необходимостта от спиране за почивка, ако шофиращите се чувстват уморени.
- Разликата е в предварителното обмисляне
-
GARE - Португалия
Целта на кампанията е да съобщава и координира редица здравни въпроси, както и да образова младите хора по тях. Инициативата е насочена към повишаване на информираността на младежите по важни теми като безопасността по пътищата и ХИВ/ СПИН, справянето с проблема на рисково поведение сред 12 – 30-годишните.
- Безопасен Свети Валентин
-
SPI Forschung gGmbH – Германия
Кампанията предоставя информация за несъвместимостта между употребата на алкохол и наркотици и шофирането. По време на инициативата се дава също обща информация за ХИВ/ СПИН, за опасностите от секс без презерватив.
- Жив!
-
Responsible Young Drivers - Люксембург
Основните цели на кампанията са да се развие чувство в младите хора за отговорно отношение към рисковото поведение, да се повиши информираността им във връзка с използването на превантивни средства, да се насърчат непреки участници да повишат информираността на техни приятели и близки, както за по-отговорно поведение на пътя, така и в техните взаимоотношения.